ניהול ויעוץ עסקי
פרופיל   שרותים   קרנות ומימון   מאמרים   פגישת היכרות 

פתרונות שיווקיים לעסקים קטנים

כל בעל עסק יודע שחלק גדול מההצלחה טמון בשיווק. עסק – ולו יהא הטוב ביותר בתחומו, האיכותי ביותר – לא יצליח להתפתח ולשגשג, אם לא ישווק כהלכה ולא יצבור קהל לקוחות. גם עסקים המבוססים על לקוחות קבועים, שמחים תמיד להרחיב את המאגר והשיטות לכך רבות וחלקן גם יעילות מאד.

אין המדובר על חברות ענק, כמו "אסם", או "קסטרו", היכולות לפרסם את עצמן באמצעי התקשורת כמו דרך שידורי לווין וכבלים וגם אין הכוונה לעסקים קטנים במיוחד, כמו בעלי צימרים למשל, שאין להם צורך בהרחבה משמעותית של רשימת הלקוחות והם מסתפקים בשיטה החסכונית של "מפה לאוזן", שיטה שלרוב אינה תקפה לגבי עסקים חדשים, או כאלה הצריכים מספר משמעותי של לקוחות על מנת להרוויח. אלה, עדיף להם לפנות לכלי השיווקי החזק ביותר של השנים האחרונות, הלא הוא האינטרנט, שמציע מספר דרכי שיווק מדידות.

אחד הכלים המשמעותיים ביותר בקביעת אסטרטגיית שיווק אינטרנטית, הוא ה – google trends שמראה בבירור את מגמות החיפוש ברשת ומאפשר לבחור מילות מפתח לפי פלח השוק המבוקש. בעל עסק המבקש לקדם את האתר, או האתרים שלו ברשת ועובד עם חברת קידום אתרים, ייחשף לכלי השימושי הזה ויראה, תוך זמן קצר, את היקף ההיענות גדל משמעותית.

על אף היות האינטרנט כלי שיווקי ממעלה ראשונה, לא נפקד גם מקומם של דפי זהב המודפסים הישנים והטובים ורבים עדיין עושים בהם שימוש קבוע, כשהם מחפשים בעלי מקצוע, עסקים שונים, מסעדות וכיוצא באלו. עלות הפרסום בדפי זהב נמוכה יחסית ואפשר להיות בטוחים שהם מגיעים לכל בית ומוצבים, לרוב, בהישג יד. אבל גם דפי זהב לא מפגרים אחרי הקידמה והאתר שלהם באינטרנט ידידותי ביותר למשתמשים, מה שחושף את המפרסמים בהם גם לקהל הצעיר יותר וגם לקהל שעושה עדיין שימוש בגירסא המודפסת.

קיימות שיטות פרסום נוספות, התלויות בעיקר בתקציב העומד לרשות בעל העסק, כמו עלונים המגיעים ישירות לתיבות הדואר, או שילוט חוצות על שלטים בגדלים שונים. החשיפה של השיטה הראשונה מוטלת בספק ורבים מתייחסים לעלונים כאל הגירסא המוקדמת של "דואר זבל", לעסקים מקומיים זו עדיין דרך פרסום יעילה למדי.


ת.ד. 121 מושב חמד 50295 | טלפון: 1599-590-555