ניהול ויעוץ עסקי
פרופיל   שרותים   קרנות ומימון   מאמרים   פגישת היכרות 

איך לנצח את הבנק

יהודה עירוני - מנכ"ל יען פרוייקטים מסחריים ותיירותיים בע"מ

הבנק הוא השותף הסמוי שלנו בעסק . למעשה הוא לא כל כך "סמוי" במיוחד לא שהחשבון בחריגה , הביטחונות לא מספיקים , האובליגו גדול מדי ו "מההנהלה" לוחצים על מנהל הסניף ומנהלת האשראי.
אפשר להגיע עם הבנק לכל מיני הסדרים ופתרונות לבעיות . על מנת שיהיה קל יותר מול הבנק בעתות משבר צריך לנהל את מערכת היחסים עם הבנק נכון.
צריך לזכור שגם הבנק הוא עסק שחושש מלקוחותיו , אלו שיעלמו , אלו שמבטיחים "מחר" ולא מקיימים ואלו שיודעים לספר לפקיד על ההכנסות שבדרך אבל "שוכחים" את ההתחיביות וההוצאות שלפקיד אין דרך לראות עדיין.
אז אם עוד לא פתחתם חשבון או אם נמאס לכם מהסניף שלכם צאו ל "שופינג" קצר בבנקים אחרים. התייעצו בקולגות שאלו על סניפים ומנהלים אנושיים וכנסו ל 2-3 סניפים לראות מה נותנים ומה מבקשים מכם. סתם כך תגלו למשל שדווקא " הבנק שלכם" בנדיבותו מוכן לתת לכם הלוואה לכיסוי החריגה ב פריים + 6 ואילו בנק אחר מוכן לתת פריים + 2.5.
תגלו גם שלסניף אחד מאוד חשוב שיהיה לכם פקדון במזומן שישועבד למסגרת ואילו בסניף אחר יותר שמים לב עם מי יש להם עסק , מה רמת המעורבות, ההשקעה והמחוייבות שלכם לעסקכם ויסתפקו בערבות אישית.
חוץ מזה תבדקו איזה עמלות גובים וכמה , איזה שירות אתם מקבלים והאם בסניף יש מחלקה עסקית ראויה.
ועוד.. כדאי לכם להמציא לבנק מעת לעת "תזרים מזומנים" עתידי . תנו גם לבנק לדעת מה הולך לקרות בחשבונכם ומצאו יחד איתו את הפתרונות מראש. גם לבעל העסק יועיל מאוד לדעת את היתרה הצפויה בחשבונו לעוד חודש וחצי.
ועוד.. אם אתם מסכמים משהו עם הבנק בקשו בעדינות שהדברים יסוכמו גם בכתב. לפקידים יש נטיה להתחלף או להחליף תפקיד מעת לעת ודווקא אז "לא זוכרים" מה סוכם. אגב, כדאי לדבר עם הבנק לא רק בפגישת פנים אל פנים פעם בחודש ביום שישי. אפשר גם בטלפון אבל הרבה יותר נוח לבקש בקשות בפקס. או במייל. נסו ותיווכחו.



ת.ד. 121 מושב חמד 50295 | טלפון: 1599-590-555